Działania promocyjne

Działania promocyjne stanowią jeden z najważniejszych elementów każdej strategii przedsiębiorstwa. Sprzedaż produktów lub usług nie ogranicza się tylko do prostego oferowania produktów/usług po określonej cenie i dostarczaniu ich na rynek poprzez wybrane kanały dystrybucji.

Nie wystarczy, że firma zaprojektuje i wytworzy dobry produkt. Gdy produkt jest już dostępny dla nabywców konieczna jest komunikacja z rynkiem, a wic przekazanie informacji o istnieniu i sposobie, w jaki może on zaspokajać potrzeby nabywców. Nie wystarczy, by konsument wiedział o dostępności produktu na rynku, należy go również zachęcić i przekonać do zakupu. Większość produktów wymaga promocji, czyli intensywnego przekonywania nabywców, że poszczególne atrybuty produktu mogą zaspokoić ich potrzeby.

Promocja to przekazywanie informacji o firmie, produkcie, idei w celu skłonienia innych osób do ich zaakceptowania.

[Andrzej Wiśniewski „Marketing”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1997r., s. 151.]